|
В момента е: Пет 13 Дек 2024, 01:12 Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action) |
Авиобаза Граф Игнатиево (3 ИАБ)
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 60 от 60 [900 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 58, 59, 60 |
Автор | Съобщение | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
dantchod
Регистриран на: 29 Мар 2011 Мнения: 218 |
Много кибици за генерална репетиция.Доста телескопи,може и някой да е снимал с камера или телефон.Жалко за момчетата. |
||||||
|
|||||||
Odd
Регистриран на: 19 Дек 2016 Мнения: 393 |
Самолета не е бил с голям ъгъл на снижение. Повече ще стане ясно от записите на разговорите. _________________ "Случайный вальс" |
||||||
|
|||||||
stambe_mig
Регистриран на: 28 Фев 2004 Мнения: 1229 Местожителство: England Birmingham |
https://t.me/warhistoryalconafter/184538 Причината е ясна .... |
||||||
|
|||||||
калло
Регистриран на: 09 Яну 2004 Мнения: 13866 Местожителство: София |
изглежда като да е малка височина на цялата фигура, недостатъчна за извеждане от пикирането (твърде остро) при допустим ъгъл на атака. Чакаме комисията да си каже изводите, де. |
||||||
|
|||||||
dantchod
Регистриран на: 29 Мар 2011 Мнения: 218 |
Кое е ясното? |
||||||
|
|||||||
Fuzzy_Logic
Регистриран на: 08 Юли 2006 Мнения: 4823 |
Прилича на това. Защо, обаче, не се катапултираха, но е възможно прекалено късно да са осъзнали, че не могат да го изведат. |
||||||
|
|||||||
bari
Регистриран на: 25 Фев 2007 Мнения: 468 |
Къде е мястото на падане , в кой край на базата! |
||||||
|
|||||||
dantchod
Регистриран на: 29 Мар 2011 Мнения: 218 |
Важно според мен е каква е планираната фигура-дали е лупинг или това което стана-лупинг със завъртане на 180 градуса в низходящата част.За първото имаха и височина и скорост.За второто, като че ли закъсняха. Дано обективния контрол даде параметрите.Че вече няколко дни се изреди всичката сволоч-тагаревци,шаламановци,най-дебелия депутат и знайни и незнайни експерти,,.Каракачанов беше сравнително адекватен. В България само един разбира от разследвания и той е цивилен.Тия военни прокурори и полиции надали вдяват за какво иде реч. |
||||||
|
|||||||
dantchod
Регистриран на: 29 Мар 2011 Мнения: 218 |
Тревната площ между полосата и рульожката на бившата втора ескадрила. Горе-долу след средата в източна посока. |
||||||
|
|||||||
Fuzzy_Logic
Регистриран на: 08 Юли 2006 Мнения: 4823 |
Едно мнение по случая от о.з. полк. Р. Стоянов. Колега Радев, И като замълчахме за убийството на м-р Терзиев от американския ЗРК „Патриот“, какво научи обществеността? Докога да мълчим??? Приятели, Прегледах многократно записа и за съжаление видях поредица от организационни и пилотски грешки. Пилотите подхождат косо към полосата с малък ъгъл на снижение, което ги затруднява да пилотират по оста на полосата и да наберат необходимата скорост за изпълнение на вертикален комплекс от фигури… (ГРЕШКА в организацията…: – Задачата се прекратява.) На вертикалата пилотите осъзнават, че не могат да наберат необходимата височина за последващ низходящ маньовър и намаляват претоварването… (Грешка водеща до малка скорост, под еволютивната… – Изпълнява се „имелман под хоризонта“. Задачата се прекратява ) В горна точка на маньовъра самолета е със скорост под еволютивната и пилотите „губят посоката“ за пилотиране… (Класическа грешка. Управлението се „центрира“, лоста леко се притегля за малко положително претоварване и при набиране на еволютивна скорост се преминава в хоризонтален полет: – Задачата се прекратява…) След преминаване на „горна точка“ пилотите продължават лупинга, изпадат в аварийна ситуация, късно осъзнават, че височината и скоростта са недостатъчни. Почти на „вертикалата“ опитват с половин тоно да преминат в пикиране, но не виждам ускорение на самолета от максимална тяга на двигателя… Височината е недостатъчна за извеждане от пикиране, а достигат минимална височина за катапултиране… (Грешка в техниката на пилотиране, неизползване на двигателя за ускорение, изпадане в аварийна ситуация…: – Задачата се прекратява с… КАТАПУЛТИРАНЕ на височина над минималната за това…!!! След 20 години в НАТО пилотите ни са с НУЛЕВА подготовка и натренираност… „Атлантици“ обещаваха по натовски стандарт 200 часа за пилот…, а летят по 5 – 10… и то не всички… Самолетите/вертолетите в света са два вида…: – Изправни и неизправни…!!! Но… През 1998/9 г. при предполетната ми проверка на с-т Л-39 на л-ще Каменец установих, че катапултите му нямат… пиропатрони…!!! При общата проверка се откриха други три…, а при катастрофа на същото летище малко преди това пилотите не бяха се катапултирали…!?!? – Защо ли…??? Питам, за последния случай…: Катапултите имали ли са пиропатрони…??? Какъв е нальота на пилотите общо и през последните 12 месеца…? Каква е подготовката и нальота на загиналите на Пределно малка височина…??? Защо ръководителя на полети не се е намесил…? – И това далеч не са всичките ми въпроси… Виновни са всички, от пилотите до депутатите…!!! Останалото е мълчание. О.з. полк. Р. Стоянов (Допускал пилоти и инструктори до полети във всички условия и височини, над суша и море, участник в поредица от въздушни демонстрации) Румен Стоянов О.з. полк. инж. Румен Стоянов – военен летец и инструктор 1 клас, който е служил в авиобаза „Безмер“ и летището в Долна Митрополия |
||||||
|
|||||||
Fuzzy_Logic
Регистриран на: 08 Юли 2006 Мнения: 4823 |
|
||||||
|
|||||||
bari
Регистриран на: 25 Фев 2007 Мнения: 468 |
|
||||||
|
|||||||
Odd
Регистриран на: 19 Дек 2016 Мнения: 393 |
Обективно фигурата е започната с малко по-ниска скорост и малко по-ниско, и изпълнителните органи на управление не им достига аеродинамика да доизведат самолета, въпреки правилните действия на авиаторите. Ако е бил друг самолет, то е щял да излезне. _________________ "Случайный вальс" |
||||||
|
|||||||
Fuzzy_Logic
Регистриран на: 08 Юли 2006 Мнения: 4823 |
15.10.2024 г. Основна причина за катастрофата на учебно-боен самолет L-39ZA през септември е поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на елементи от сложния пилотаж. Това каза полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“. Министерството на отбраната представя на пресконференция резултатите от проверките на авиационния инцидент от 13 септември т.г. в Трета авиационна база в Граф Игнатиево. Авиационното произшествие е класифицирано като катастрофа, посочи полковник Василев. Като съпътстващи причини той посочи нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на изпълнение на полетната задача и неправилна оценка на запаса от височина при вземане на решение за начина на извеждане на въздухоплавателното средство от фигура във вертикалната равнина, тъй като в горната точка самолетът е бил управляем и е можел да бъде изведен от фигурата по друг начин. Комисията проведе разследването в четири основни направления: проучване на летателната подготовка на екипажа и организацията на полета, медицинско изследване, изследване на авиационната техника и проучване на обстоятелствата, при които е възникнало авиационното произшествие, обясни полковник Василев. Комисията не откри данни, които пряко да са допринесли за катастрофата в организационната дейност на мероприятието, каза полковник Василев. Пилотите са преминали успешно и медицинските прегледи. Към датата на катастрофата самолетът притежава необходимия запас от ресурс и са му извършени всички видове подготовки, предписани в техническата документация. Комисията не констатира отклонения в параметрите на работа на авиационната техника, каза полковник Василев. Между 12:30:16 и 12:30:17, в рамките само на секунда и половина, са били изпълнени условията за успешно катапултиране според регистрираните параметри от бордните системи за обективен контрол. Екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, обясни полковникът. Комисията проведе беседи с ръководителя на полета и той е обяснил, че не е прекратил задачата, защото самолетът е бил управляем през цялото време и не е забелязал нещо, което да го усъмни в благоприятното завършване на полета, каза още полковник Василев. Служебният министър на отбраната назначи комисия за разследване на авиационното произшествие. Това разследване е независимо от досъдебното и съдебното производство и единствената му цел е да установи причините за произшествието и да набележи мерки да минимизирането на вероятността от нови подобни инциденти, обясни полковник Петко Василев. В началото на октомври от Министерството на отбраната съобщиха, че данните от "черната кутия" на самолета L-39ZA са снети успешно и предоставени на разследващия екип от Военната прокуратура. |
||||||
|
|||||||
Odd
Регистриран на: 19 Дек 2016 Мнения: 393 |
Ръководител полети не бил прекратил задачата! Та той да не би предварително да е разчел САРППа... _________________ "Случайный вальс" |
||||||
|
|||||||
Страница 60 от 60 [900 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 58, 59, 60 |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.1651s ][ Queries: 16 (0.0550s) ][ Debug on ] |