Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн


 
Hot topics:
В момента е: Пет 13 Дек 2024, 01:12
Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action)
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Граф Игнатиево (3 ИАБ)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 60 от 60 [900 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 58, 59, 60
Автор Съобщение
dantchod

Регистриран на: 29 Мар 2011
Мнения: 218

МнениеПуснато на: Пет 13 Сеп 2024, 18:15    Заглавие:  

Много кибици за генерална репетиция.Доста телескопи,може и някой да е снимал
с камера или телефон.Жалко за момчетата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Odd


Регистриран на: 19 Дек 2016
Мнения: 393

МнениеПуснато на: Пет 13 Сеп 2024, 18:25    Заглавие:  

Самолета не е бил с голям ъгъл на снижение. Повече ще стане ясно от записите на разговорите.
_________________
"Случайный вальс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
stambe_mig


Регистриран на: 28 Фев 2004
Мнения: 1229
Местожителство: England Birmingham

МнениеПуснато на: Съб 14 Сеп 2024, 14:37    Заглавие:  

https://t.me/warhistoryalconafter/184538

Причината е ясна ....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 13866
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 14 Сеп 2024, 17:34    Заглавие:  

изглежда като да е малка височина на цялата фигура, недостатъчна за извеждане от пикирането (твърде остро) при допустим ъгъл на атака. Чакаме комисията да си каже изводите, де.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dantchod

Регистриран на: 29 Мар 2011
Мнения: 218

МнениеПуснато на: Нед 15 Сеп 2024, 00:26    Заглавие:  

stambe_mig написа:
https://t.me/warhistoryalconafter/184538

Причината е ясна ....


Кое е ясното?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 4823

МнениеПуснато на: Нед 15 Сеп 2024, 20:38    Заглавие:  

калло написа:
изглежда като да е малка височина на цялата фигура, недостатъчна за извеждане от пикирането (твърде остро) при допустим ъгъл на атака. Чакаме комисията да си каже изводите, де.


Прилича на това.

Защо, обаче, не се катапултираха, но е възможно прекалено късно да са осъзнали, че не могат да го изведат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 468

МнениеПуснато на: Нед 15 Сеп 2024, 21:35    Заглавие:  

Къде е мястото на падане , в кой край на базата!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dantchod

Регистриран на: 29 Мар 2011
Мнения: 218

МнениеПуснато на: Нед 15 Сеп 2024, 21:50    Заглавие:  

Важно според мен е каква е планираната фигура-дали е лупинг или това
което стана-лупинг със завъртане на 180 градуса в низходящата част.За
първото имаха и височина и скорост.За второто, като че ли закъсняха.
Дано обективния контрол даде параметрите.Че вече няколко дни се
изреди всичката сволоч-тагаревци,шаламановци,най-дебелия депутат
и знайни и незнайни експерти,,.Каракачанов беше сравнително адекватен.
В България само един разбира от разследвания и той е цивилен.Тия военни
прокурори и полиции надали вдяват за какво иде реч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dantchod

Регистриран на: 29 Мар 2011
Мнения: 218

МнениеПуснато на: Нед 15 Сеп 2024, 22:04    Заглавие:  

bari написа:
Къде е мястото на падане , в кой край на базата!


Тревната площ между полосата и рульожката на бившата втора ескадрила.
Горе-долу след средата в източна посока.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 4823

МнениеПуснато на: Вто 17 Сеп 2024, 18:44    Заглавие:  

Едно мнение по случая от о.з. полк. Р. Стоянов.

Колега Радев,

И като замълчахме за убийството на м-р Терзиев от американския ЗРК „Патриот“, какво научи обществеността? Докога да мълчим???

Приятели,

Прегледах многократно записа и за съжаление видях поредица от организационни и пилотски грешки.

Пилотите подхождат косо към полосата с малък ъгъл на снижение, което ги затруднява да пилотират по оста на полосата и да наберат необходимата скорост за изпълнение на вертикален комплекс от фигури…

(ГРЕШКА в организацията…:

– Задачата се прекратява.)

На вертикалата пилотите осъзнават, че не могат да наберат необходимата височина за последващ низходящ маньовър и намаляват претоварването…

(Грешка водеща до малка скорост, под еволютивната…

– Изпълнява се „имелман под хоризонта“. Задачата се прекратява )

В горна точка на маньовъра самолета е със скорост под еволютивната и пилотите „губят посоката“ за пилотиране…

(Класическа грешка. Управлението се „центрира“, лоста леко се притегля за малко положително претоварване и при набиране на еволютивна скорост се преминава в хоризонтален полет:

– Задачата се прекратява…)

След преминаване на „горна точка“ пилотите продължават лупинга, изпадат в аварийна ситуация, късно осъзнават, че височината и скоростта са недостатъчни. Почти на „вертикалата“ опитват с половин тоно да преминат в пикиране, но не виждам ускорение на самолета от максимална тяга на двигателя… Височината е недостатъчна за извеждане от пикиране, а достигат минимална височина за катапултиране…

(Грешка в техниката на пилотиране, неизползване на двигателя за ускорение, изпадане в аварийна ситуация…:

– Задачата се прекратява с… КАТАПУЛТИРАНЕ на височина над минималната за това…!!!

След 20 години в НАТО пилотите ни са с НУЛЕВА подготовка и натренираност…

„Атлантици“ обещаваха по натовски стандарт 200 часа за пилот…, а летят по 5 – 10… и то не всички…

Самолетите/вертолетите в света са два вида…:

– Изправни и неизправни…!!!

Но…

През 1998/9 г. при предполетната ми проверка на с-т Л-39 на л-ще Каменец установих, че катапултите му нямат… пиропатрони…!!! При общата проверка се откриха други три…, а при катастрофа на същото летище малко преди това пилотите не бяха се катапултирали…!?!?

– Защо ли…???

Питам, за последния случай…:

Катапултите имали ли са пиропатрони…???

Какъв е нальота на пилотите общо и през последните 12 месеца…?

Каква е подготовката и нальота на загиналите на Пределно малка височина…???

Защо ръководителя на полети не се е намесил…?

– И това далеч не са всичките ми въпроси…

Виновни са всички, от пилотите до депутатите…!!!

Останалото е мълчание.

О.з. полк. Р. Стоянов

(Допускал пилоти и инструктори до полети във всички условия и височини, над суша и море, участник в поредица от въздушни демонстрации)

Румен Стоянов

О.з. полк. инж. Румен Стоянов – военен летец и инструктор 1 клас, който е служил в авиобаза „Безмер“ и летището в Долна Митрополия
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 4823

МнениеПуснато на: Нед 22 Сеп 2024, 00:14    Заглавие:  

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 468

МнениеПуснато на: Пон 23 Сеп 2024, 22:15    Заглавие:  

dantchod написа:
bari написа:
Къде е мястото на падане , в кой край на базата!


Тревната площ между полосата и рульожката на бившата втора ескадрила.
Горе-долу след средата в източна посока.
Ясно , значи на територията на базата!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Odd


Регистриран на: 19 Дек 2016
Мнения: 393

МнениеПуснато на: Пон 30 Сеп 2024, 16:27    Заглавие:  

Обективно фигурата е започната с малко по-ниска скорост и малко по-ниско, и изпълнителните органи на управление не им достига аеродинамика да доизведат самолета, въпреки правилните действия на авиаторите. Ако е бил друг самолет, то е щял да излезне.
_________________
"Случайный вальс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 4823

МнениеПуснато на: Пет 18 Окт 2024, 20:05    Заглавие:  

15.10.2024 г.
Основна причина за катастрофата на учебно-боен самолет L-39ZA през септември е поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на елементи от сложния пилотаж. Това каза полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“. Министерството на отбраната представя на пресконференция резултатите от проверките на авиационния инцидент от 13 септември т.г. в Трета авиационна база в Граф Игнатиево.
Авиационното произшествие е класифицирано като катастрофа, посочи полковник Василев.
Като съпътстващи причини той посочи нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на изпълнение на полетната задача и неправилна оценка на запаса от височина при вземане на решение за начина на извеждане на въздухоплавателното средство от фигура във вертикалната равнина, тъй като в горната точка самолетът е бил управляем и е можел да бъде изведен от фигурата по друг начин.
Комисията проведе разследването в четири основни направления: проучване на летателната подготовка на екипажа и организацията на полета, медицинско изследване, изследване на авиационната техника и проучване на обстоятелствата, при които е възникнало авиационното произшествие, обясни полковник Василев.
Комисията не откри данни, които пряко да са допринесли за катастрофата в организационната дейност на мероприятието, каза полковник Василев. Пилотите са преминали успешно и медицинските прегледи.
Към датата на катастрофата самолетът притежава необходимия запас от ресурс и са му извършени всички видове подготовки, предписани в техническата документация. Комисията не констатира отклонения в параметрите на работа на авиационната техника, каза полковник Василев.
Между 12:30:16 и 12:30:17, в рамките само на секунда и половина, са били изпълнени условията за успешно катапултиране според регистрираните параметри от бордните системи за обективен контрол. Екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, обясни полковникът.
Комисията проведе беседи с ръководителя на полета и той е обяснил, че не е прекратил задачата, защото самолетът е бил управляем през цялото време и не е забелязал нещо, което да го усъмни в благоприятното завършване на полета, каза още полковник Василев.
Служебният министър на отбраната назначи комисия за разследване на авиационното произшествие. Това разследване е независимо от досъдебното и съдебното производство и единствената му цел е да установи причините за произшествието и да набележи мерки да минимизирането на вероятността от нови подобни инциденти, обясни полковник Петко Василев.
В началото на октомври от Министерството на отбраната съобщиха, че данните от "черната кутия" на самолета L-39ZA са снети успешно и предоставени на разследващия екип от Военната прокуратура.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Odd


Регистриран на: 19 Дек 2016
Мнения: 393

МнениеПуснато на: Съб 19 Окт 2024, 16:49    Заглавие:  

Ръководител полети не бил прекратил задачата! Та той да не би предварително да е разчел САРППа...
_________________
"Случайный вальс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 60 от 60 [900 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 58, 59, 60
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1651s ][ Queries: 16 (0.0550s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2022 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker