Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн


 
Hot topics:
В момента е: Пет 07 Ное 2025, 21:21
Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action)
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Сп."МОРСКИ БИЗНЕС", брой 4 2007 г.
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42742

МнениеПуснато на: Пон 09 Апр 2007, 10:23    Заглавие:  Сп."МОРСКИ БИЗНЕС", брой 4 2007 г.  

КОРИЦАТА: - изп.директор на пристанище Лом - Борислав Михов


Click to see if image is larger


ТЕМИТЕ:


Стратегията за БМФ – обсъдена публично


• В момента параходството разполага със 73 кораба
• В дружеството работят 4400 души
• Очакват се 3 нови кораба от “Булярд”
• Печалбата на БМФ рязко е скочила през 2004 и 2005 г.
• След концесията БМФ ще остане във Варна
• Общият тонаж на корабите ще нарасне на 1 530 000 DWT.
• ”Калиакра” ще бъде прехвърлена на ВВМУ “Н. Й. Вапцаров”

Дългоочакваната визия за раздържавяване на Параходство „Български морски флот" (БМФ) ЕАД бе публично представена в окончателен вид на 20 февруари 2007 г. пред синдикални дейци и журналисти.



Ново раздвижване около “Хера”

На 15 февруари 2007 г. делегацията от Министерството на транспорта, ръководена от заместник-министър Даниела Никифорова, се завърна от работно посещение в Република Турция. Визитата бе осъществена по искане на българската страна. Тя се проведе със съдействието на Министерството на транспорта на Република Турция, и в частност на турската морска администрация, които приеха българската покана.
Българските експерти проведоха разговори с представители на турската морска администрация, чиято цел бе да се изяснят въпроси свързани с печално известния инцидент с моторния кораб „Хера". По време на проведените разговори се прие, че всяко запитване от страна на България и българските власти ще става със съдебна поръчка. Турската страна даде твърдо уверение, че ще бъде отговаряно в най-кратък срок, тъй като в южната ни съседка случаят “Хера” е приоритетен.


ПРОЕКТАНТСКИ ОФИС ВЪВ ВАРНА – В СВЕТОВНОТО КОРАБОСТРОЕНЕ
Едно интервю на инженер Людмил СТОЕВ – управител на Keppel FELS Baltech




Инж. Людмил Стоев е роден на 1 март 1965 г. във Видин. Завършил е Математическата гимназия в Русе и Техническия университет в София по специалност „Топлинна и масообменна техника” през 1987 г. Професионалната му реализация в корабостроенето започва през 1991 г. в Русенската корабостроителница като проектант в отдел „Корабни системи”. През 1994 г. постъпва на работа като проектант в новосъздаващия се проектантски офис Keppel FELS Baltech във Варна. През същата и следващата година преминава специализация в Keppel FELS – Сингапур. През периода 1995-1997 г. последователно изпълнява длъжностите старши инженер, мениджър по развитието на бизнеса и заместник-управител. През същия период в качеството си на сертифициран специалист осъществява обучение и консултации по TRIBON CAD/CAM софтуер в повече от 20 водещи корабостроителни завода в 12 държави по света. Управител на Keppel FELS Baltech е от края на 1997 г.

ОЧАКВАМЕ УВЕЛИЧАВАНЕ НА ТОВАРООБОРОТА ДО 1,7 МЛН. ТОНА



Борислав МИХОВ, изпълнителен директор на пристанищния комплекс - Лом, пред сп. „Морски бизнес”

- Представете накратко основните проекти на ДП „Пристанищна инфраструктура” в пристанището в Лом.
- Със създаването на ДП „Пристанищна инфраструктура” работата по различни инфраструктурни обекти в пристанището в Лом сериозно се подобри. Изказвам задоволството си от присъствието на тази организация в нашия професионален живот.


София – сухопътно пристанище на България

Започва изграждането на интермодална мрежа от терминали в страната, която ще свързва морските и речните ни портове със столицата

Изграждането на мрежа от логистични центрове трябва да е съобразено с товаропотоците, местоположението спрямо основната пътна мрежа и достъпа до железопътната мрежа. Това до голяма степен определя центровете за интермодални превози (терминали и товарни селища) и като центрове за логистични услуги. В тази връзка усилията на Министерството на транспорта в момента са свързани с оформянето и развитието на мрежа за интермодални превози, която да покрива българските участъци от европейските транспортни коридори. В този смисъл накратко бих искал да се спра върху състоянието и бъдещото развитие на интермодалните превози. Законодателството в тази област е разработено в съответствие с изискванията на ЕС и определя основните насоки на провежданата политика.



„БУРГАС ТАГ СЪРВИС” – В ХОЛАНДСКОТО СЕМЕЙСТВО
Една позиция на Пепайн НЮТИЕН – съсобственик на „Мултрашип” (Холандия) и „Бургас Таг Сървис”


„Мултрашип” е холандска компания за буксирни и спасителни услуги, основана и притежавана от фамилията Мюлер, която е свързана с морето повече от 230 години. През този период семейният бизнес минава през различни изпитания, но неизбежно се предава от поколение на поколение и се развива. „Мултрашип” е сред световните лидери в областта на спасителните операции, отстраняването на развалини във вода, обезопасяване и преместване на плавателни съдове, претърпели корабокрушение, буксировка в пристанища и в открито море, както и услуги, обезпечаващи различни морски и океански дейности, като например драгиране, преместване на големи морски структури (петролни платформи) и др.

ПИЛОТАЖЪТ – КАЧЕСТВО И БЕЗОПАСНОСТ
К.д.п. Красимир ТОДОРОВ – председател на Българската морска пилотска асоциация, разказва за европейските й предизвикателства


Европейската морска пилотска асоциация (ЕМПА) е учредена на 28 януари 1963 г. в Анверс от пилотските асоциации на Белгия, Франция, Италия, Германия и Холандия. Днес в нея (президент финландецът Юха Тулимаа и изпълнителен директор белгиецът Крис Льофевр) членуват вече 23 национални пилотски асоциации. Българската морска пилотска асоциация (БМПА) се присъединява през 1993 г. с цел развитие и подобряване на пилотския сервиз, отчитайки опита и препоръките на други пилотски асоциации. Това става на втората година от нейното съществуване, почти в средата на един сложен и противоречив за българския пилотаж 4-годишен период. Години преди това ЕМПА очертава критериите, при изпълнението на които България може да се нареди в семейството на европейските пилотски асоциации – да има една национална пилотска асоциация и да ликвидира конкуренцията в бранша като средство за реално повишаване на качеството и безопасността на услугата.

НЕОБХОДИМА „УВЕРТЮРА”
Една рубрика на Иван ЛАЗАРОВ, доктор по право, професор на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър”


Списанието отваря нова рубрика, която е озаглавена “Морско право”. Звучи предизвикателно, отговорно и не съвсем определено.
Предизвикателството произтича от отсъствието на постоянно ангажирано внимание от страна на медиите и по-точно на специализираните издания и предавания към проблемите на морското право. Без да се връщаме в годините преди Втората световна война, когато сп. „Морски сговор” постоянно е отделяло място за подобни материали, достатъчно е да обърнем поглед към шестдесетте и седемдесетте години на миналия век, когато сп. „Корабостроене и корабоплаване” поддържаше постоянна рубрика под горния надслов и тя оправда своето съществуване. Заслужава да напомним за провежданата в това списание дискусия върху необходимостта от създаването на съвременно законодателство в областта на търговското корабоплаване, която дискусия има значителен принос за приемането на Кодекса на търговското мореплаване през 1970 г. След спиране на списанието медийните прояви на тази специализирана тематика имат спорадичен и не рядко случаен характер.


ОСНОВЕН ДОСТАВЧИК НА ОБОРУДВАНЕ ЗА МОРСКИ ПРИЛОЖЕНИЯ
Регионалният представител на „Скортел” ООД във Варна инж. Ивайло СИМЕОНОВ анализира позициите на фирмата



„Скортел” ООД отбелязва 15 години от основаването си през 1992 г. За този период компанията се утвърди като надежден партньор на фирмите от морския бизнес. Тя посреща новите предизвикателства след приемането на страната ни в Европейския съюз с очакване за по-активна дейност на всички субекти в морския бранш, с ясно определени регламенти и бизнес отношения. От позицията на основен доставчик на оборудване за морски приложения (спътникови и радиокомуникации, навигация и друга морска електроника) фирмата работи усилено за увеличаване разнообразието и качеството на предлаганите стоки и услуги. „Скортел” е официален представител и дистрибутор за България на водещите производители – Thrane & Thrane (Дания), Samyung Enc Co. (Корея), Navicom (Франция), КVH (САЩ), Hudges Network System (САЩ), Motorola (Германия) и други производители от Англия, Канада, Норвегия и др.

Пристанищен терминал - Свищов - на концесия

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на "Драгажен флот - Истър" АД Румен Йорданов подписаха на 15 февруари 2007 г. в Министерството на транспорта договора за предоставянето на концесия на пристанищния терминал - Свищов. Заместник-министър на транспорта Юджел Атила представи подробностите по договора за предоставяне на концесията. Пристанищният терминал - Свищов е част от пристанището за обществен транспорт с национално значение - Русе, обект на публична държавна собственост. Процедурата за предоставяне на концесията е чрез едностепенен неприсъствен конкурс и стартира на 12 май 2005 г. с решение на МС № 427. На 7 ноември 2005 г. с решение № 866 на МС за победител е обявен иДрагажен флот - Истър" АД. Върховният административен съд (петчленен състав) с решение № 434 от 19.01.2007 г. оставя в сила решение № 6680 от 19.07.2006 г. на ВАС (тричленен състав), с което се отхвърля жалбата срещу решението на Министерския съвет от 07.11.2005 г. за определяне на победителя в процедурата.

„ДУНАВСКИ ИНЕРТНИ МАТЕРИАЛИ” ООД РАЗШИРЯВА ДЕЙНОСТТА СИ

Увеличава се броят на фирмите от Видин, които се занимават с драгажни дейности и добив на инертни материали от река Дунав. За две от тях - ДДФ „Бъдин” и ДК „Тимок” списание „Клуб ОКЕАН” вече информира читателите си.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 1.2093s ][ Queries: 14 (0.2337s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2022 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker