Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 28 Окт 2021, 17:23
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Строя дървен самолет. Искам мнение и опит :)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Вто 30 Окт 2007, 22:44    Заглавие:  Строя дървен самолет. Искам мнение и опит :)
Описание на темата: Моля за мнения и опит в подобни начинания.
 

В момента сторя американския самолет EP303 FISHER. Нискобюджетен, изцяло дървен самолет. Интересувам се от мнения, въпроси, споделяне на опит относно изработката, материали и евентуални бъдещи полети. В момента съм на етап - изработка на полукрила, почти готови за обличане и се чудя дали да шия или да лепя плата към скелета. Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sirius

Регистриран на: 03 Окт 2004
Мнения: 93
Местожителство: Стралджа, Пловдив, София, Варна, Англия, Малта, Канада

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 00:38    Заглавие:  

Поздравления за начинанието!
Аз питах Гугъл за този самолет, но той се държа сякаш няма такова нещо. Честно, домързя ме да ровя по надълго.
Пусни някоя снимка, може и да се намери някой да даде съвет.
И, УСПЕХ!

_________________
SO FAR - SO GOOD !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
fantom


Регистриран на: 28 Ное 2005
Мнения: 111

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 08:53    Заглавие:  

Здравей!
Поздрави за начинанието и от мен. Убеден съм че от дърво сe правят чудесни самолети.Това е един от най-добрите материали за целта,стига да познаваш качествата и технологиите за обработка .
И аз от много време се каня да започна да сроя дървен самолет, но в момента правя двуместен мотоделтапланер, който се очаква да е готов за казнлъшкото събиране. След това живот и здраве може да започна пак работата по самолета.
Мога да ти препоръчам да се свържеш с Леко от форума. Той е обшивал не веднъж и може да ти даде добри съвети.
По принцип на едни места се шие, а на други се лепи. Ако за обшивка използваш перкл и си лакирал дървесината с нитроцелулозен лак, може да разчиташ само на опъвателния лак на перкала. Той се свързва с нитроцелулозния лак на дървесината тъй като и двата са на ацетонова основа. В някои самолети на места се разчита само на това.
Наистина ще е добре да напишеш нещо повече за конструкцията на самолета и как се справяш с липсата на тънък шперплат у нас. Пусни и някоя снимка.

Поздрави,
Ясен Вълков

P.S.- Oт къде си. Аз съм от Пловдив.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 20:01    Заглавие:  

sirius, ето официалния сайт на фирмата : http://www.fisherflying.com Smile
Благодаря Ви, радвам се, че проявявате интерес! Ще Ви пратя снимки на email-ите.
fantom, аз съм от Велико Търново, на 48 години съм (на 50, живот и здраве, трябва да полетя!!!) Smile Иначе се возя на двуместната мотоделта на Светльо и Пламен от Търново. Трябва да се свиква с въздушната среда.

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
fantom


Регистриран на: 28 Ное 2005
Мнения: 111

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 21:03    Заглавие:  

Искрено ти пожелавам успех и дано полетиш на него колкото се може по-бързо. От снимките които показваш личи че се справяш чудесно.
Иначе аз бях започнал построяването на Zing Ultralight но поради доста причини го отложих временно докато построя мотоделтапланера.
За съжалние не познавам хората които споменаваш.
Аз съм на 19 години.

Поздрави!
Ясен Вълков
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Чет 01 Ное 2007, 21:34    Заглавие:  

Относно проблема с тънкия шперплат, поръчах в завод в Търново да ми залепят два слоя тополов лист с възможно най-малка дебелина и се получи 2-милиметров тополов шперплат. Не е като 1-милиметров брезов авиационен, но върши работа. За обличане използвам плата, с който се облича Ан 2 и опъвам с авиатол. Смущава ме големия разход на лак, за да се получи добро опъване. От руски сайтове препоръчват 5 слоя, но при мен чак след 7-мо-8-мо лакиране се получи добро опъване. Може би бъркам вискозитета. Досега обличах малки площи (елероните), не знам с крилото какво ще се получи. Забравих да уточня, че успях да намеря добър основен материал - руски бор, гъстожилест и почти без чепове(много добър материал). За двигател предвиждам или ROTAX, или някакъв лодков мотор около 40 коня. Много ми помага руския сайт : http://stroimsamolet.ru/ . За сега чао!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
fantom


Регистриран на: 28 Ное 2005
Мнения: 111

МнениеПуснато на: Пет 02 Ное 2007, 18:49    Заглавие:  

За самолета който бях започнал беше необходим ( авиационен, брезов, финландски шперплат) Laughing с дебелина-6; 3; 1,5 и 0,8мм. В магазин за авиомоделизъм намерих 0,8 и 1,5мм а за по дебелите се измислиха заместители като 4мм буков и 6мм тополов, които се намират на всякаде у нас. Също така може да използвам и фибростъкла за по-големите площи, като атакъващи ръбове и др.
Не знам с какво е обшита антоновката, но предполагам че е някакъв дакрон.
Относно дървесината, аз ползвам смърч. В началото мислех да взема такъв от родопите, тъй като там имамам познати които имат дъскорезнии със сушилни и могат да ми отбират подходящ матерял (сух, дребножилест и без чепове), но после ми предложиха просушен руски смърч пак 1-во качество.
Аз съм фен на автомобилните двигатели. За едноместен самолет бих използвал трабантов или някакъв мотоциклетен, а за мотоделти мисля че едни от най-добрите са SUBARU и SUZUKI, но аз за сега въпреки многото съвети да не го правя, ще използвам нещо по-ниско бюджетно като Wartburg. Мисля да го форсирам до 65-70 коня като му сложа 3 карбуратора от MZ и направя леки доработки по буталата. За резонансен ауспух за сега не съм мислил, но съм чувал за хора които с него и с горе споменатите доработки стига и 90к.с. (без да се губи значително от ресурса).

Поздрави!
ЯСЕН
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Пет 02 Ное 2007, 20:33    Заглавие:  

Привет, Ясене!
Преработката на автомобилен двигател за летене е много труден процес и изисква добра база и познания по металообработване и доста средства.Трабант е с много ниска мощност, а във Велико Търново летяха успешно с Mz (едноместни мотоделти).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Леко


Регистриран на: 29 Юли 2006
Мнения: 119

МнениеПуснато на: Нед 04 Ное 2007, 23:59    Заглавие: Здравей!  

Здравей!
Радвам се,че още строители се ориентират към дървената технология.Ясен е прав-предимствата са повече от недостатъците.Перкала за Ан-2 е прекалено дебел и тежък,поема и много лак.Относно "дали да шия,или да лепя.. "-и двете!Конкретизирай въпросите,ще помагаме!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Пон 05 Ное 2007, 19:53    Заглавие:  

Здравей, Леко!
Има ли някаква алтернатива на този плат за обличане (без дакрон, разбира се).Нещо от типа на коприна или някакви фолиа. От снимките в снимките в интернет за изработката на този самолет виждам как лепят по скелета с ютия, някво фолио и в текста пише за някаква фибротъкан. Имаш ли идея за това?
Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сашо М.

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 58
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 01:23    Заглавие:  

Здравей Краси,
позволявам си да се включа, въпреки че въпросът беше зададен персонално не към мен.
Според мен, правилният избор на плат за твоя проект е най-лекия (1.7oz) несертифициран неимпрегниран полиестерен плат, имащ различни търговски имена в зависимост от производителя, примерно:
http://www.polyfiber.com/ или http://www.superflite.com/.
Естествените материи са отживелица, освен ако не се търси някакъв ефект на автентичност.
За сравнение - гаранцията на перкала е 5 години, докато на полиестерните платове с подходяща UV-защита - 20 години.
Вторите печелят и по якостни характиристики, маса, технологичност и качество на повърхността.
Това което си видял на снимките с ютията е опъване, а не залепване.
За разлика от перкала, който се опъва при съхненето на лака, полиестерният плат се свива до 15 %, при загряване с точно определена температура. Ако се превиши температурата, платът губи якостните си качества.
Независимо от вида плат, механичното закрепване е задължително!
След като крилото (примерно) е облечено и плата е опънат, следва да се импрегнира. За целта може да се използва почти всякакъв лак, като се предпочитат по- пожаробезопасни и такива с по - малка маса.
След това се нанася UV-зашитно покритие - на практика същия лак, с прибавена алуминиева пудра (т. нар. бял бронз) и накрая - боя на вкус.
Повечето необходими материали могат да се купят от България, а тези които не могат (например плата), не са непосилно скъпи.

"Dacron" е търговското име на нишката от която се правят много видове платове. Тук сме свикнали да наричаме дакрон, предварително импрегнирания плат за крила на делтапланери, ултралайти и платна за сърфове, но това е доста по-широко понятие. Полиестерният плат за който пиша, също бива наричан дакрон, за да се избегнат специфики като ceconite и др.

Написаното следва да даде само обща представа. Идеята ми беше само да обоснова препоръката си. Споменатите 2 фирми, предлагат и книжки с подробно описание на технологиите.

Желая успех с проекта!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Леко


Регистриран на: 29 Юли 2006
Мнения: 119

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 22:12    Заглавие:  

Сашо е напълно изчерпателен, но понеже беше уточнено, че самолета е ниско бюджетен ти предлагам много
евтин вариант. Технологията е "вехта" и я използвахме при "небесна бълха". Крилното натоварване
трябва да е под 30кг./м2. Плата е чист памук-160гр./м2. Важно е да няма синтетична нишка,защото
опъването става неравномерно. Като опъвателен лак се използва нитроцелулозен "цапон" лак. Има го
във всеки бояджийски магазин. Нанася се с мека четка няколко ръце. Трябва да поеме около 1литър
лак на 1м2. По този начин са обличани всички истребители от първата световна война.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Сря 07 Ное 2007, 20:49    Заглавие:  

Привет на Сашо и на Леко!
Много ценна информация, за която благодаря. Но аз вече съм купил плата, облякъл съм елероните и продължаван с него, така че целта ми е да извлека максимума от технологията с този вид плат.Относно гаранцията от 5 години. Тя явно е за най-тежки условия на експлоатация. А в моя случай, самолетът е разглобяем (тяло, полукрила и стабилизатори) и ще се съхранява на сухо и тъмно. Сглобява се за около час, лети, разглобява се и се прибира в рамките на деня. По принцип разбрах, че трябва много лак и долу-горе съм улучил технологията, защото елероните се опънаха добре. Не споменавате нищо за авиатола, а аз имам 2 баки. И трябва да го използвам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Пон 30 Юни 2008, 21:56    Заглавие: Нови снимки!  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
krasi_purple_vt

Регистриран на: 30 Окт 2007
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Нед 10 Авг 2008, 19:07    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2432s ][ Queries: 14 (0.0057s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker