Preslav
[Admin]

Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42742
|
Пуснато на: Чет 10 Апр 2008, 16:22 Заглавие:
СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 4 2008 |
|
КОРИЦАТА:
Изпълнителният директор на ПЧМВ инж.Антон Манолов
Материалите:
ПРИСТАНИЩЕ ПЧМВ – ИНВЕСТИЦИЯ В БЪДЕЩЕТО
Инж. Антон Манолов – изпълнителен директор на ПЧМВ АД, гостува на „Морски бизнес”
Инж. Антон Манолов е роден на 10 юли 1975 г. във Варна. Завършил е Техникум по корабостроене и корабоплаване, ШЗО във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров”, специалност „Навигация”, Технически университет – Варна, специалност „Технология и управление на транспорта” и магистратура „Експлоатация на флота и пристанищата” през 2003 г. Завършил е и различни специализирани курсове у нас и в чужбина. В продължение на три и половина години е плавал като моряк и рулеви в Параходство БМФ, бил е стифадор на контейнерния терминал на Пристанище Варна-Запад, заместник-началник и началник на Пристанище Балчик. От 9 май 2005 г. е изпълнителен директор на „Поддържане чистотата на морските води” (ПЧМВ) АД.
ДВИГАТЕЛИ ЗА ЯХТИ VOLVO PENTA В БЪЛГАРИЯ – ДОБРИЯТ ИЗБОР!
Инж. Сергей Василев – съсобственик и управител на „Сени” ООД, разказва за посещението си в завода и централния офис на VOLVO PENTA в Гьотеборг, Швеция
Безспорно VOLVO е една от най-познатите и в България световноизвестни западни марки. Като че ли най-много и отдавна сме виждали това име по многотонните камиони. В голямото семейство на групировката обаче има и други направления – трактори, багери, кранове, челни повдигачи и друга специализирана техника, автомобили, авиационно оборудване и дизелови двигатели с най-различно предназначение в т.ч. и за малки кораби, яхти и катери. За големите плавателни съдове VOLVO PENTA произвежда дизел-генератори, за по-малките – дизелови двигатели с максимална мощност до 800 к.с. Въобще фирмата е най-големия производител на дизелови двигатели в света, като заема 70% от пазара на двигатели за малки плавателни съдове в Европа.
Изграждат нови пречиствателни станции на Черно море
Между 200 и 220 млн. евро е финансовият ресурс, с който разполага Министерството на околната среда и водите за изграждане на пречиствателни станции по цялото Черноморие.
"Целта ни е да изградим станциите от най-северната до най-южната точка по крайбрежието. Още през тази година имаме готовност да стартираме със строителството им и очакваме добра проектна готовност от общините", заявява във Варна министърът на околната среда и водите Джевдет Чакъров. По неговите думи с изграждането на станциите ще се окаже сериозна индиректна подкрепа на индустрията и туризма.
БМФ: 220 000 000 евро – сделка или не?
В края на февруари 2008 г. немско-българският консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" предлага 440 млн. лв. (220 млн. евро) за Параходство "Български морски флот". Сумата е за 70% от капитала на дружеството.
Това са фактите, а последвалите анализи в българските медии са от „Осанна!” до „Разпни го!”. Веднага се появява статистика, че офертата е втора в класацията по приватизационни сделки в България. На първо място са електроразпределителните дружества, а на трето – продажбата на БТК. Критиците обаче не пропускат да кажат, че предложената сума е твърде малка. Все пак само корабите на БМФ са над 70, без да се броят сградите, имотите, офисите и представителствата в чужди страни. Реално погледнато в момента параходството разполага и с нови кораби, а още 3 плавателни съда ще се строят тепърва във варненската корабостроителница „Булярд”. Логично идва въпросът: „Сделка или не?”
РАЗУМНО РЕШЕНИЕ
Инж. Георги Петров – управител на „Български морски квалификационен център” ЕАД, за приемане в активите на дружеството на четири кораба на Параходство БМФ
Ако конкретният повод за прехвърляне на четирите кораба от активите на Параходство БМФ ЕАД в активите на БМКЦ ЕАД е предстоящата приватизация на държавния морски превозвач, то причините са две. Фериботните кораби „Героите на Одеса” и „Героите на Севастопол” в изпълнение на междудържавни споразумения между Русия, Украйна и България осъществяват фериботната връзка Варна-Иличовск-Поти. Очевидно не може да бъде приватизирана тази част от активите на Параходството, която има международни задължения. В бъдеще фериботите ще бъдат отделени в специално дружество „Фериботно плаване”, което предстои да бъде изградено. Според специалистите най-бързият начин те да бъдат изведени от БМФ е да се прехвърлят на БМКЦ – доскоро негово дъщерно дружество. Това се случи през януари т.г. След това цялото дружество БМКЦ стана собственост на българската държава в лицето на принципала – министърът на транспорта.
КЛАСИРАНЕ ПО КОРИГИРАНО ВРЕМЕ – ШАНС ЗА ВСИЧКИ ВЕТРОХОДЦИ
Ветроходецът Павел Дуков коментира предимствата на IRC-системата за класиране в регати на килови яхти
На 20-ти октомври м.г. на проведеното в Хания (Крит) годишно заседание на IRC България беше официално присъединена към семейството на системата. Освен подписването на договора, бяха обсъдени стъпките за въвеждането на системата, а именно – провеждане на семинар за мерители към края на ноември, подготовка на съдии и съгласуване издаването на сертификати с клубовете и собствениците на яхти, както и сформирането на IRC-комисия към БФВ.
МОРСКИ КЛЪСТЪР БЪЛГАРИЯ
Разказва Илзе Атанасова – член на Управителния съвет и главен секретар на Морски клъстър България
Морски клъстър България (МКБ) е сдружение, учредено през август 2007 г. в съответствие със Закона за юридическите лица с нестопанска цел, председател на Управителния съвет на което е кап. Светлан Цветков, а Асен Маринов – член. Ако сред учредителите на МКБ през миналата година бяха две браншови организации и три морски фирми, сега членовете му са единадесет: Сдружение „Морски алианс”, Българска асоциация на корабните брокери и агенти, „Сени” ООД, „Суифт сий сървиз” ООД, „Варна меритайм” ООД, „Коммер интернешънъл” ЕООД, КМ и Д ЕООД, „Вилмар контрол” ООД, „Булмар консулт” ООД, „Сий груп” ООД и „Хидравлон 1” ЕООД.
СТАРТИРА МОРСКИ ПРОЕКТ
Морската индустрия и морският туризъм ще си партнират
Регионалната агенция по предприемачество и иновации – Варна (РАПИВ) е координатор на проекта „Подкрепа на предприемачеството за иновации в североизточния регион за планиране (СИРП) – ключов елемент за развитие икономиката на знанието в гражданското общество” по програма ФАР 2005 (BG 2005/017-353.01.01) – Развитие на гражданското общество. Проектът се реализира в продължение на 14 месеца (декември 2007 – януари 2009 г.), а партньори в него са Варненската туристическа камара и Българската морска камара. Стартиращата му конференция на тема: „Възможности за партньорство между морската индустрия и туризма за създаване на иновативни продукти” се проведе през февруари т.г. в Двореца на културата и спорта във Варна с участието на заместник-кмета на града Свилен Крайчев. На нея д-р Димитър Радев – изпълнителен директор на РАПИВ, характеризира ръководената от него агенция, целите и организацията на проекта.
ЗАД ОКЕАНА – СЕКЦИЯ НА АСОЦИАЦИЯТА
Красимир Куцаров – председател на секцията на АВМУ в Канада, гостува на „Морски бизнес”
Макар прякото практикуване на тази чудесна професия, която обичам и сега – корабоводенето, да бе „особено”, и относително кратко – шест години, непрекъсващата ми, още от детството, връзка с морето, обучението в Морското училище и ролята му във всичко, което след това се случи с мен, някои морски сегменти на сегашния ми бизнес (надявам се да се развият в бъдеще), ми дават самочувствието в качеството на далечен роднина, скромно да се наредя в голямото моряшко семейство. В неговата канадска „клетка” засега сме шест навигатори и двама механици – випускници на училището. Зад океана са много повече. Амбицията ни е да открием и организираме всички, които са на континента...
Интермодалният транспорт в помощ на морския бизнес
В хода на научната конференция „Транспорт, логистика, интермодален транспорт и инфраструктура”, която се проведе на 13 февруари 2008 г., бяха изнесени интересни доклади свързани с морския и речен бизнес.
Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова изнесе доклад на тема „Подобряване на интермодалността на превозите на пътници и хора – основен приоритет на СОП „Транспорт”. Основните приоритети в Оперативна програма “Транспорт” са 4 – железопътен транспорт (с бюджет 580,00 млн. лв.), пътна инфраструктура (с бюджет 989,59 млн. лв.), интермодалност на превозите на товари и пътници (с бюджет 211,09 млн. лв.) и подобряване на условията за корабоплаване по река Дунав и в Черно море (с бюджет 156,85 млн. лв.).
Българските речни пристанища бележат подем в товарооборота
Българските речни пристанища отбелязват значително повишаване на товарооборота през първите 3 месеца на 2008 г. След първоначалното забавяне заради снеговете и ледохода товаро-разтоварните дейности вървят нормално, като се забелязва ръст във вноса и износа на продукция. В същото време в русенската корабостроителница спускат на вода поредния кораб, а в Оряхово и Силистра проектанти анализират възможността за построяване на мостове съответно към румънските градове Бекет и Кълъраш.
Нови товари за порт Бургас
Правителството одобри японския заем за контейнерния терминал
Пристанище Бургас ще привлича спешно нови товари, за да може да навакса след застоя, получил се от проблемите в “Кремиковци”. "Целта ни е част от товарите, които в момента отиват в Солун и Констанца, да минават през Бургас. Алтернативите това да стане са по-качествено обслужване и по-ниски тарифи", казва изпълнителния директор Аргир Бояджиев.
Пристанище Лом – надпревара за речния път към Европа
Конкурсът
През месец февруари са отворени офертите на кандидатите за приватизация на порт Лом. След внимателен преглед остават трима - Валентин Захариев - „Интерпорт”, Христо Ковачки - „Брипорт” и Прамод Митал - „Кремиковци Трейд”. Изборът за това кой ще управлява пристанището, се чака с нетърпение от няколко индустриални компании, както и от хората в Лом, които работят там. Официалното решение на комисията за избор на концесионер ще е готово до 4 април 2008 г.
|