Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн


 
Hot topics:
В момента е: Сря 17 Апр 2024, 11:08
Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action)
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
МиГ-19ПТ
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [4 Мнения]  
Автор Съобщение
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 27 Апр 2008, 22:54    Заглавие:  МиГ-19ПТ  

Пиша тук, защото знам, че Иван ще прочете въпроса ми. Wink

http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig19pt.html - оказва се, че май дооборудваните да носят Р-3С МиГ-19П явно са се наричали МиГ-19ПТ. Въпроса ми е, дали при доработката на нашите самолети в конструкторската документация е фигурирало това наименование (което би означавало, че и дооборудваните български самолети трябва да се наричат МиГ-19ПТ)?

Колко точно самолети са дооборудвани? Ще стана ли нагъл, ако попитам и за бордните им номера? И коя точно година (месец) е станало това?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 29 Апр 2008, 22:24    Заглавие:  

Доработката на въоръжението на прехващачите от Първа ИАЕ на 18-и ИАП в Доброславци беше направена в Граф Игнатиево през лятото на 1969 г. Ескадрилата беше смесена - имаше МиГ-19С и МиГ-19П. Прехващачите прелитаха до Графа и там в хангара на ДАРМ (най-северния хангар) им сваляхме двете полукрила, които отиваха в оръжейния цех на авиоремонтрия завод (т. н. "Базата"). Беше дошла група съветски специалисти, между които беше и инж. Валерий Чкалов - внук на великия летец. Те изпълняваха доработката по бюлетин на ОКБ "Микоян-Гуревич". В хангара на ДАРМ на самолета се изпълняваше доработка на електроинсталацията за управление на ракетното въоръжение. После монтирахме полукрилата, правеха се проби, изпитател от завода облиташе самолета и от Доброславци прелиташе следващата машина. Летецът, който докарваше поредния самолет, връщаше в Доброславци готовия. За разлика от руския прототип, на нашите самолети освен 2х30-mm оръдия НР-30 в основата на полукрилата (с по 72 снаряда), имаше и два блока с по 8 НУРС С-5 (57-mm). Доработихме шест прехващача, но за съжаление след толкова години не мога да си спомня точно бордните номера. Помня, че по време на доработките бяха двуцифрени, тъмносини, първият доработен прехващач беше борд 09, по-нататък не си ги спомням.
Дано съм отговорил донякъде на любопитството на колегата.
За момента този вариант беше най-добре въоръжения прехващач, защото МиГ-21ПФ и ПФМ бяха от "Гълъбите на мира", само с по 2 ракети, а графските МиГ-19ПМ със своите 4 ракети РС-2УС, насочвани по радиолъча на бордния локатор не бяха така универсални, както МиГ-19П. Пасивните ракети Р-3С (К-13) са много по-опасни и по-лесни за използване от насочваните по радиолъч. А и тези 144 бройки 30-mm снаряда и 16 НУРС-а съвсем не бяха за подценяване.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 29 Апр 2008, 22:31    Заглавие:  

Благодаря!
А всичките МиГ-19П ли бяха еднакви? Защото историческите извори говорят, че първоначално сме получили 12 П-та, а по-късно още шест (трябва да са били втора ръка). Та тия шест бяха ли по-различни?

Колко самолета МиГ-19П имаше по това време в Доброславци?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [4 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1504s ][ Queries: 13 (0.0158s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2022 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker