Preslav
[Admin]

Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42742
|
Пуснато на: Пет 10 Окт 2008, 11:00 Заглавие:
СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр.10 2008 |
|
КОРИЦАТА:
Пламен Бобоков, изп.директор на "Приста ойл" и Кирили Йорданов, кмет на Варна, прерязват лентата на новия петролен терминал във Варна
НОВ ТЕРМИНАЛ ВЪВ ВАРНА
„Приста ойл” ЕАД подписа безпрецедентен договор за стратегическо партньорство с Ergon Europe MEA Inc.
На 10 септември се състоя ритуалът за откриване на най-големия в Черноморския басейн специализиран терминал за приемане, съхранение и експедиране на рафинирани базови масла. Съоръжението, в което „Приста ойл” ЕАД и ПЧМВ АД са инвестирали около 10 млн. евро, е изградено в рамките на една година на площ от 29 дка в източната част на Южната промишлена зона (Острова). Терминалът има пристан, който може да приема танкери с дедуейт 10 000 t и максимална дължина до 130 m, високотехнологична помпена станция, жп наливна естакада за едновременно товарене на 8 жп цистерни, автоналивна естакада, операторна зала и 16 резервоара – 8 по 2000 и 8 по 1000 mз.
„КОРАБНО МАШИНОСТРОЕНЕ” ПРОМЕНЯ ПРОФИЛА
На 26 август т.г. на изцяло модернизирания южен хелинг на „Корабно машиностроене” АД се състоя официалната церемония по залагането на киловете на първите две (от общо 6) несамоходни баржи с номера 101 и 102, които заводът строи за „Параходство БРП” АД. По традиция изпълнителният директор на корабособственика инж. Драгомир Кочанов и производственият директор на КМ АД инж. Петко Махмуров занитиха хром-никелови табелки, които съдържат датата на залагането, строителните номера на съдовете и производителя в киловете на корабите. Приветствие по случая поднесе управителят на Варненска област Христо Контров. Сертификационните документи бяха връчени от представителя на Германише лойд за България кап. Йордан Динчев.
РАБОТНИ ЛОДКИ ЗА ЙОРДАНИЯ
Фирма „Нитра” ЕООД е създадена още през 1990 г. с основен предмет на дейност проектиране и постройка на малки кораби и яхти. Прилагателното „малки” е съвсем условно, тъй като част от продукцията на фирмата – поне два пасажерски кораба и един ветроходен, надхвърля значителното дефинираните от Морската администрация „малки кораби”, а в названието й са вплетени с една променена буква имената на създателя й – доцент д-р Николай Трънулов.
НОВИЯТ СОБСТВЕНИК НА БМФ ОБЯВИ СТРАТЕГИЯТА СИ
На първата си пресконференция в края на август Кирил Домусчиев – председател на 7-членния съвет на директорите на „Кей Джи Меритайм Шипинг” АД (нов собственик на Параходство БМФ), обяви непосредствените и дългосрочни намерения в сферата на мениджмънта, кадровата политика, развитието на корабния състав и някои други въпроси, които в техния комплекс най-общо касаят конкурентноспособността и ефективността на дружеството.
Конференция за специалните морски и речни превози
ОТ ТРИ ДО ТРИСТА ХИЛЯДИ ТОНА
Разказва Цанко Станев – първият българин, главен механик на супер танкер на белгийската компания „Юронав”
Не съм от моряците, които, откакто се помнят, са искали да прегърнат тази професия. Напротив – исках да стана летец. До завършването на гимназията бях се занимавал с авиомоделизъм, имах четири парашутни скока и бях летял на планер. Преодолях прегледите, въртящия стол и тестовете за авиационното училище,
В МТГ „Делфин“ строят 3-ти химикаловоз за Холандия
В плаващия док №1 на МТГ„Делфин“ във Варненското езеро заложиха третия специализиран химикаловоз за компанията „ВЕКА шипбилдинг“. Корабът е с вместимост 3000 t. Той ще бъде предаден на клиента в определения срок. До страната на лалетата ще бъде буксиран по Черно море и Дунав от специализиран речен тласкач.
През септември е започнало разкрояването и на още два кораба от същата серия. До края на годината ще бъде подписан втори договор за построяването на още 5 химикаловоза за транспортирането на скъпи течни продукти.
Стартира проектът за терминали във Варна и Бургас
Датата 29 август 2008 г. ще остане паметна в историята на българските пристанища. След многократни обсъждания, проекти, планове и стратегии най-накрая бе подписано заемното споразумение между България и Япония за контейнерни терминали във Варна и Бургас. С този договор започва началото на големи перспективи пред 2-те пристанища. След изграждането на терминалите те ще могат да приемат огромни по тонаж кораби, като ще конкурират Констанца. От своя страна във Варна ще може да се построи и така мечтания красив яхтен порт, като Източния товарен кей ще бъде преместен около езерото. Ако всичко се реализира успешно, ще има и много нови работни места, които трябва да се запълнят, а товарооборотът ще нарасне значително.
Строежът на Дунав мост 2 започна
В този момент няма проблеми около проекта и той ще се изпълни в срок, коментира Фернандо Флорес от FCC
В началото на септември във Видин заработи Информационен център за Дунав мост 2. Той ще предоставя актуална информация за хода на проекта. Когато се провежда пресконференция или брифинг, Областна администрация Видин ще отстъпва своята заседателна зала и конферентен център.
Нови подобрения на порт Балчик
Изграждат спомагателно пристанище в Бургас
Ново спомагателно пристанище, което да поеме подпомагащите кораби (влекачи, буксировачи, плаващи кранове, помощни съдове) и обслужващите ги фирми и персонал, ще бъде изградено в Бургас, съобщиха от Морския аварийно-спасителен отряд (МАСО). На среща с представители на всички държавни структури и частни фирми, включени в състава на МАСО, ръководена от областния управител Любомир Панталеев, е взето решение да бъде изготвен подробен доклад за дейността на МАСО и конкретизиране на основните проблеми.
Отдават част от Варна-Запад на концесия
Държавата ще направи втори опит за отдаване на концесия на кея за опасни товари на пристанище Варна-Запад. Това съобщи пред медиите в морската ни столица министърът на транспорта Петър Мутафчиев. По думите му съоръжението ще бъде изградено върху територия от 120 дка на зелено и изцяло със средства на концесионера.
|