|
В момента е: Вто 18 Фев 2025, 00:24 Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action) |
Авиобаза Каменец (12 УАБ)
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 16 [236 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
![]() 12-а учебна авиобаза (уаб)- Каменец Създадена е през 1994 г. на основата на 2-ри учебно-боен авиополк (убап) и осигураващите го тилови и свързочни поделение от ВВВУ”Георги Бенковски”-Долна Митрополия. 2-ри учебно-боен авиополк се сформира в началото на юли 1995 г. със заповед на началника на НВВУ”Г.Бенковски”, като от летище Телиш в Каменец се пребазира 1-ва учебно-бойна ескадрила, от която се формира полкът. За първи път на летище Каменец летят курсанти летци от випуск 1955 г. Те усвоават последователно самолетите: Як 11, Як 17 и Як 23. По същия начин през 1956 г. на летище Каменец се обучава и випуск 1956 г. В края на 1956 г. 2-ри учебно-боен полк(убап). започва приучването на командно инструкторският си състав на самолетите МиГ 15 и УМ иГ 15. От есента на 1957 г. се започва обучението на летците инструктори нощем в прости и денем в сложни метеоусловия за придобиване на класна специалност. В този период на полка са доставени и самолети МиГ 15 бис. От 1963 г. започва обучението на курсантите на самолет МиГ 17. През 1967 г. от личния състав на полка се формира 1-ви учебен полк- Щръклево. На летището в Кеменец остава дислоциран 2-ри убап, въоръжен със самолети МиГ 17. През Декември 1984 г. 1-ва ескадрила се превъоръжава с МиГ 21 ПФМ/УМ, а от 1986 г. 2-ра ескадрила приема на мястото на УМиГ 15 и МиГ 17 чехословашките самолети L-39 ZA. През 1992 г. и 1-ва ескадрила се превъоръжава с L-39. През есента на 1994 г. авиополкът преминава на базова структура като 2-ра учебна авиобаза(уаб) в състава на ВВВУ”Г.Бенковски”-Долна Митрополия. От 1997 г. в поделението се дислоцират самолети L-29. От есента на 1999 г. авиобазата е включена в сстава на корпус ТА- Пловдив. През юни 2003 г. авиобазата е изведена от състава на КТА и преподчинена на ВВУБ”Георги Бенковски”. ![]() АДМИН 12 авиобаза – КАМЕНЕЦ Авиобазата е дислоцирана в района на с. КАМЕНЕЦ, Плевенска област. Пистата е построена в периода 1952 – 55 година. Поделението се формира със Заповед № 182/06.07.1955 година на Началника на НВВУ “Г.БЕНКОВСКИ” като от летище ТЕЛИШ се пребазира в 1 учебно-бойна авиационна ескадрила, от която се формира 2 учебно-боен авиационен полк. В неговият състав са две ескадрили, въоръжени със самолети Як-11. Първата заповед на Командира на полка датира във военния архив под № 0211/31.12.1955 г. и с нея се обявява организирането на полка като новосформирана част. Отделният авиотехнически батальон е сформиран на 09.07.1954 година. За първи път на летище КАМЕНЕЦ летят курсанти випуск 1955 година, които последователно усвояват самолети Як-17 и Як-23. От 1956 г. подготовката на випускниците-летци в летище КАМЕНЕЦ се провежда на самолети УМиГ-15, МиГ-15, МиГ-15бис, а от 1963 г. на МиГ-17. През месец ноември 1959 година се създава организационно към инженерно-авиационната служба на авиационния полк ТЕЧ (Техническо експлоатационна част). Отделният батальон за свръзки и РСТО е създаден през 1964 година. През 1967 година на базата на личния състав и техника във ВВВУ “Г.Бенковски” са развърнати три полка, като на летище КАМЕНЕЦ остава дислоциран 2 убап в състав: две ескадрили, въоръжени с МиГ-17. На 04.11.1978 година на основание Указ № 137/28.07.1978 годиа на полка е връчено бойно знаме. През м.декември 1984 година 1 убае е превъоръжена със самолети МиГ-21, а от месец септември 1986 година 2 убае е превъоръжена със самолети Л-39, с която техника е поделението в момента. През 1992 г. 1 уае е превъоръжена със самолети Л-39. От 1997 г. в поделението са дислоцирани и самолети Л-29. Със заповед № 002219/1984 г. на Командващия ВВС на Р.БЪЛГАРИЯ се формира Учебна авиационна база – КАМЕНЕЦ. От м. януари 2000 г. авиобазата преминава в подчинение на кТА. През годината от своето съществуване до днес в поделението са се обучавали летци и инженери от Алжир, Виетнам, Никарагуа, Камбоджа, Нигерия и Руанда. От 1992 г. до днес авиобазата е посещавана от вонни зелегации от САЩ, Гърция, Турция, Франция, Холандия и Румъния. Командири на базата са били: 1. Подполковник Сотир Борисов Младенов- от 1955 до 1963 година. 2. Майор Димитър Георгиев Караджиков – от 1963 до 1966 година. 3. Подполковник Методи Иванов Начев – от 1966 до 1970 година. 4. Подполковник Симеон Кунчев Кунчев – от 1970 до 1975 година. 5. Подполковник Велико Иванов Пенчев – от от 1975 до 1978 година. 6. Майор Златко Стоянов Златков – от 1978 до 1982 година. 7. Майор Михо Димитров Михов – от 1982 до 1986 година. 8. Подполковник Атанас Евтимов Василев – от 1986 до 1990 година. 9. Майор Пенко Иванов Андреев – от 1990 до 1995 година. 10. Полковник Владимир Томов Томов – от 1995 до 1999 година. 11. Подполковник Веско Иванов Пенчев – от 1999 до 2000 г. 12. Полковник Владимир Томов Томов - – от 2000 – В авиобаза КАМЕНЕЦ е служил като инструктор-летец първият космонавт на Р.БЪЛГАРИЯ ГЕОРГИ ИВАНОВ ИВАНОВ. Обучаем курсант-летец е бил и втория български космонавт АЛЕКСАНДЪР АЛЕКСАНДРОВ и неговия дубльор КРАСИМИР СТОЯНОВ. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Съвременен височинен дом подготвят в Долна Митрополия Подготовката за интеграцията между учебната авиобаза "Каменец" и ВВУБ "Г. Бенковски" през тази година навлиза в решаващ етап. Един от обектите, който се възстановява, е командно-диспечерски пункт в Долна Митрополия. В кулата за ръководство и контрол на въздушното движение в недалечно бъдеще предстои да се настани целият обслужващ и осигуряващ персонал за полети. Старият стартови команден пункт, който функционираше от 1955 г., беше затворен при закриването на летището. Но ремонтните работи са в завършващ етап. "С гордост твърдя - заяви командирът на ВВУБ полковник Веско Пенчев, - че строителството, което е реализирано, ще създаде достатъчно добри условия за работа и отдих на състава. Направихме допълнително пристрояване към сградата. Успяхме да се вместим в размера на отпуснатите средства. Строителите, които поеха този обект, се справят добре и сградата придобива съвременен вид..." Разполага със стаи за отдих на курсантския състав, на инструкторите, брифинг зала за поставяне на задачите и за разбори, помещения за свързочните средства, за авиолекаря, за обективния контрол и хубава столова. Самата кула е остъклена с алуминиева дограма и има просторен изглед към полосата и подхода. За хората, които ръководят полетите, обстановката е изключително уютна. Засега оборудването и станциите не са нови, а са досега експлоатираните. Но станциите са интегрирани и осигуряват устойчива свръзка и с пилатусите. _________________ mostly harmless ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Техничор
![]() Регистриран на: 29 Дек 2005 Мнения: 90 Местожителство: На 13км източно от л. Безмер |
До каква степен ще се прехвърли дейноста от Каменец в Долна Митрополия? _________________ ![]() Броят на излитанията = Броят на кацанията |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Май Каменец ще остане техническа база. Друг е въпросът защо Долна трябваше да се остави на мангалите и сега да се възстановява почти от 0-та. _________________ mostly harmless ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Fighterland
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1246 Местожителство: София |
Е защо се чудиш?! Това ние го правим отодавна виж Габровница 63-64, що да не го направим и за Долна, нищо, че е 40 години по-късно, това е прогресъ... Дано не стане и с Каменец същото! _________________ На десет мили от Монтана, в посока Дунавския бряг |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
onufrii
![]() Регистриран на: 03 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Проблема с циганята го решиха, сега Долна се краде само отвътре. _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Какво са решили бе?! Все още всяко плевенско келешче ходи да си кара кирливата талига по пистата на Долна. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
ketal
![]() Регистриран на: 02 Фев 2004 Мнения: 961 Местожителство: БЪЛГАРИЯ-Плевен |
Тук си напълно прав. Най-известното място за нелегални гонки е пистата в Д.Митрополия.Как може да бъде решен този проблем? _________________ ![]() Психоатаката е лайно, плуващо в облаците наречени наша душевност! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
onufrii
![]() Регистриран на: 03 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Това за гонките е напълно естествено - след като и самите воени ги организират. Но до колкото знам мангалите преди са влизали и долу, не само да минават по пистата. _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Jolly Roger.
Регистриран на: 15 Окт 2005 Мнения: 21 |
*** ________________ Не е по темата!!! ![]() Fox |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Нищо не е естествено, още по-малко пък военните го _организират_. За петте години, от които имам ясни спомени от ВВВУ, един-два пъти мангали се бяха пробвали да гепат от района на училището (не на летището) - тия опити свършваха със заключване на ячък старшина в една стая с мангала, след което последния биваше предаван на органите (на МВР) за допребиване. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Jolly Roger.
Регистриран на: 15 Окт 2005 Мнения: 21 |
Не е по темата/АДМИН |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Fox Mulder
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3301 Местожителство: София/Димитровград |
От утрешният брой на вестник "Българска Армия": "Каменец" подготвя нови инструктори за учебните полети С полети на "Пилатус" започва годината за летателния състав в Каменец . Миналата седмица бяха първите дни с предварителна подготовка и полети във въздуха. "Работим по новата методика на пилатуса и по новата програма - казва командирът на поделението полковник Анатоли Кръстев. - Една от основните подготовки - на нови инструктори за "Пилатус" и за Л- 39 започна в края на миналата седмица. От по-младите летци към инструкторите ще се включат допълнително 5 човека само за пилатуса." Част от тях са били инструктори на Л-39. Те имат по 200 ч. нальот, но трябва да минат изцяло инструкторската програма от 2-ра кабина. Планираният и утвърден ресурс е достатъчен. Пилотите поддържат подготовката си и имат готовност за участие в предвидените международни учения през годината, но очакват също конкретните задачи за тях. Тук с голяма надежда очакват да бъде сключен договор за удължаване ресурса на Л-39. Значителна задача в близките месеци - преместването на целия личен състав в Долна Митрополия, засега не ангажира интензивно личния състав, защото липсва още конкретна команда. Но районът в Долна Митрополия се подготвят ремонти на сгради, съоръжения, полоса. Участието на специалистите от Каменец засега е на експертно ниво - дават мнение при решаване на въпросите. "Често сме там, специалистите казват къде какво е необходимо да се остави в съществуващия вид, да се донаправи или частично да се промени..." - казва в заключение полковник Кръстев. Лъчезар Лозанов http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=63149 _________________ In My Humble Opinion ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27555 Местожителство: София |
*** ____________________ Не е по темата. Fox _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
magi
![]() Регистриран на: 26 Юли 2004 Мнения: 799 |
от "Офча мисъл": Долна Митрополия Летището ще бъде облетяно за експлоатация до началото на май Подготовката за интегриране с учебната авиобаза във ВВУБ "Георги Бенковски" е грижа на редица звена, чийто всекидневен график се следи постоянно - заяви полковник Веско Пенчев, командир на базата. След май предстои да започнат полети от полосата. Дотогава ще има готовност за експлоатация на въздушната кула, предвидено е облитане на летището. Под контрола на специална лаборатория с Л-39 и "Пилатус" ще се облетят средствата за навигация и управление на полети. Финансирането е осигурено от бюджета на ВВС. Старият стартови команден пункт под ръцете на строителите сега се превръща в командно-диспечерски център - добре оборудвана кула за ръководство и контрол на въздушното движение. В нея ще се настани целият обслужващ и осигуряващ персонал за полети. В програмата до 2015 г. е предвидено летището да бъде оборудвано съгласно всички изисквания на ICAO и JAR. Самата полоса е в много добро състояние, изисква се само частичен ремонт на някои бетонни блокове и на стоянката, където се разполагат самолетите. Полосата е асфалтова, проблеми за експлоатацията й няма. В момента се извършват само фугиране и маркировка. В по-дългосрочна перспектива е възможно с изграждането на новата навигационна система стратегията да се преосмисли. Ако към новите самолети има изисквания за по-дълга полоса, работата ще продължи. Засега се оценява дължината й като достатъчна за обучение и за типовете самолети, с които то ще се осъществява в близко бъдеще. Лъчезар Лозанов _________________ Лети,нападай,бий! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Катастрофирали са 2 автобуса, превозващи хората от Каменец. Май един от шофьорите е загинал. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 1 от 16 [236 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0957s ][ Queries: 14 (0.0064s) ][ Debug on ] |