Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн


 
Hot topics:
В момента е: Вто 18 Фев 2025, 00:24
Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action)
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Каменец (12 УАБ)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 16 [236 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Следваща
Автор Съобщение
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Сря 04 Яну 2006, 19:00    Заглавие:  Авиобаза Каменец (12 УАБ)
Описание на темата: История и снимки
 


Click to see if image is larger

12-а учебна авиобаза (уаб)- Каменец

Създадена е през 1994 г. на основата на 2-ри учебно-боен авиополк (убап) и осигураващите го тилови и свързочни поделение от ВВВУ”Георги Бенковски”-Долна Митрополия.
2-ри учебно-боен авиополк се сформира в началото на юли 1995 г. със заповед на началника на НВВУ”Г.Бенковски”, като от летище Телиш в Каменец се пребазира 1-ва учебно-бойна ескадрила, от която се формира полкът.
За първи път на летище Каменец летят курсанти летци от випуск 1955 г. Те усвоават последователно самолетите: Як 11, Як 17 и Як 23. По същия начин през 1956 г. на летище Каменец се обучава и випуск 1956 г. В края на 1956 г. 2-ри учебно-боен полк(убап). започва приучването на командно инструкторският си състав на самолетите МиГ 15 и УМ иГ 15. От есента на 1957 г. се започва обучението на летците инструктори нощем в прости и денем в сложни метеоусловия за придобиване на класна специалност. В този период на полка са доставени и самолети МиГ 15 бис.
От 1963 г. започва обучението на курсантите на самолет МиГ 17.
През 1967 г. от личния състав на полка се формира 1-ви учебен полк- Щръклево. На летището в Кеменец остава дислоциран 2-ри убап, въоръжен със самолети МиГ 17.
През Декември 1984 г. 1-ва ескадрила се превъоръжава с МиГ 21 ПФМ/УМ, а от 1986 г. 2-ра ескадрила приема на мястото на УМиГ 15 и МиГ 17 чехословашките самолети L-39 ZA.
През 1992 г. и 1-ва ескадрила се превъоръжава с L-39.
През есента на 1994 г. авиополкът преминава на базова структура като 2-ра учебна авиобаза(уаб) в състава на ВВВУ”Г.Бенковски”-Долна Митрополия.
От 1997 г. в поделението се дислоцират самолети L-29.
От есента на 1999 г. авиобазата е включена в сстава на корпус ТА- Пловдив.
През юни 2003 г. авиобазата е изведена от състава на КТА и преподчинена на ВВУБ”Георги Бенковски”.
Click to see if image is larger

АДМИН


12 авиобаза – КАМЕНЕЦ

Авиобазата е дислоцирана в района на с. КАМЕНЕЦ, Плевенска област. Пистата е построена в периода 1952 – 55 година.
Поделението се формира със Заповед № 182/06.07.1955 година на Началника на НВВУ “Г.БЕНКОВСКИ” като от летище ТЕЛИШ се пребазира в 1 учебно-бойна авиационна ескадрила, от която се формира 2 учебно-боен авиационен полк. В неговият състав са две ескадрили, въоръжени със самолети Як-11.
Първата заповед на Командира на полка датира във военния архив под № 0211/31.12.1955 г. и с нея се обявява организирането на полка като новосформирана част.
Отделният авиотехнически батальон е сформиран на 09.07.1954 година.
За първи път на летище КАМЕНЕЦ летят курсанти випуск 1955 година, които последователно усвояват самолети Як-17 и Як-23.
От 1956 г. подготовката на випускниците-летци в летище КАМЕНЕЦ се провежда на самолети УМиГ-15, МиГ-15, МиГ-15бис, а от 1963 г. на МиГ-17.
През месец ноември 1959 година се създава организационно към инженерно-авиационната служба на авиационния полк ТЕЧ (Техническо експлоатационна част).
Отделният батальон за свръзки и РСТО е създаден през 1964 година.
През 1967 година на базата на личния състав и техника във ВВВУ “Г.Бенковски” са развърнати три полка, като на летище КАМЕНЕЦ остава дислоциран 2 убап в състав: две ескадрили, въоръжени с МиГ-17.
На 04.11.1978 година на основание Указ № 137/28.07.1978 годиа на полка е връчено бойно знаме.
През м.декември 1984 година 1 убае е превъоръжена със самолети МиГ-21, а от месец септември 1986 година 2 убае е превъоръжена със самолети Л-39, с която техника е поделението в момента.
През 1992 г. 1 уае е превъоръжена със самолети Л-39.
От 1997 г. в поделението са дислоцирани и самолети Л-29.
Със заповед № 002219/1984 г. на Командващия ВВС на Р.БЪЛГАРИЯ се формира Учебна авиационна база – КАМЕНЕЦ.
От м. януари 2000 г. авиобазата преминава в подчинение на кТА.
През годината от своето съществуване до днес в поделението са се обучавали летци и инженери от Алжир, Виетнам, Никарагуа, Камбоджа, Нигерия и Руанда.
От 1992 г. до днес авиобазата е посещавана от вонни зелегации от САЩ, Гърция, Турция, Франция, Холандия и Румъния.
Командири на базата са били:
1. Подполковник Сотир Борисов Младенов- от 1955 до 1963 година.
2. Майор Димитър Георгиев Караджиков – от 1963 до 1966 година.
3. Подполковник Методи Иванов Начев – от 1966 до 1970 година.
4. Подполковник Симеон Кунчев Кунчев – от 1970 до 1975 година.
5. Подполковник Велико Иванов Пенчев – от от 1975 до 1978 година.
6. Майор Златко Стоянов Златков – от 1978 до 1982 година.
7. Майор Михо Димитров Михов – от 1982 до 1986 година.
8. Подполковник Атанас Евтимов Василев – от 1986 до 1990 година.
9. Майор Пенко Иванов Андреев – от 1990 до 1995 година.
10. Полковник Владимир Томов Томов – от 1995 до 1999 година.
11. Подполковник Веско Иванов Пенчев – от 1999 до 2000 г.
12. Полковник Владимир Томов Томов - – от 2000 –
В авиобаза КАМЕНЕЦ е служил като инструктор-летец първият космонавт на Р.БЪЛГАРИЯ ГЕОРГИ ИВАНОВ ИВАНОВ. Обучаем курсант-летец е бил и втория български космонавт АЛЕКСАНДЪР АЛЕКСАНДРОВ и неговия дубльор КРАСИМИР СТОЯНОВ.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Съвременен височинен дом подготвят в Долна Митрополия



Подготовката за интеграцията между учебната авиобаза "Каменец" и ВВУБ "Г. Бенковски" през тази година навлиза в решаващ етап. Един от обектите, който се възстановява, е командно-диспечерски пункт в Долна Митрополия. В кулата за ръководство и контрол на въздушното движение в недалечно бъдеще предстои да се настани целият обслужващ и осигуряващ персонал за полети. Старият стартови команден пункт, който функционираше от 1955 г., беше затворен при закриването на летището. Но ремонтните работи са в завършващ етап. "С гордост твърдя - заяви командирът на ВВУБ полковник Веско Пенчев, - че строителството, което е реализирано, ще създаде достатъчно добри условия за работа и отдих на състава. Направихме допълнително пристрояване към сградата. Успяхме да се вместим в размера на отпуснатите средства. Строителите, които поеха този обект, се справят добре и сградата придобива съвременен вид..." Разполага със стаи за отдих на курсантския състав, на инструкторите, брифинг зала за поставяне на задачите и за разбори, помещения за свързочните средства, за авиолекаря, за обективния контрол и хубава столова. Самата кула е остъклена с алуминиева дограма и има просторен изглед към полосата и подхода. За хората, които ръководят полетите, обстановката е изключително уютна. Засега оборудването и станциите не са нови, а са досега експлоатираните. Но станциите са интегрирани и осигуряват устойчива свръзка и с пилатусите.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Техничор


Регистриран на: 29 Дек 2005
Мнения: 90
Местожителство: На 13км източно от л. Безмер

МнениеПуснато на: Сря 04 Яну 2006, 19:30    Заглавие:  

До каква степен ще се прехвърли дейноста от Каменец в Долна Митрополия?
_________________
Click to see if image is larger
Броят на излитанията = Броят на кацанията
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Сря 04 Яну 2006, 19:34    Заглавие:  

Май Каменец ще остане техническа база.
Друг е въпросът защо Долна трябваше да се остави на мангалите и сега да се възстановява почти от 0-та.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 04 Яну 2006, 21:02    Заглавие:  

Е защо се чудиш?!
Това ние го правим отодавна виж Габровница 63-64, що да не го направим и за Долна, нищо, че е 40 години по-късно, това е прогресъ...
Дано не стане и с Каменец същото!

_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 05 Яну 2006, 13:52    Заглавие:  

King_Rat написа:
Долна се остави на мангалите


Проблема с циганята го решиха, сега Долна се краде само отвътре.

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Яну 2006, 16:46    Заглавие:  

Какво са решили бе?! Все още всяко плевенско келешче ходи да си кара кирливата талига по пистата на Долна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ketal


Регистриран на: 02 Фев 2004
Мнения: 961
Местожителство: БЪЛГАРИЯ-Плевен

МнениеПуснато на: Чет 05 Яну 2006, 17:00    Заглавие:  

борден написа:
Какво са решили бе?! Все още всяко плевенско келешче ходи да си кара кирливата талига по пистата на Долна.


Тук си напълно прав.
Най-известното място за нелегални гонки е пистата в Д.Митрополия.Как може да бъде решен този проблем?

_________________
Click to see if image is larger

Психоатаката е лайно, плуващо в облаците наречени наша душевност!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 05 Яну 2006, 17:37    Заглавие:  

Това за гонките е напълно естествено - след като и самите воени ги организират. Но до колкото знам мангалите преди са влизали и долу, не само да минават по пистата.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Jolly Roger.

Регистриран на: 15 Окт 2005
Мнения: 21

МнениеПуснато на: Пет 06 Яну 2006, 11:07    Заглавие:  

***

________________
Не е по темата!!! Evil or Very Mad
Fox
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 08 Яну 2006, 13:10    Заглавие:  

Нищо не е естествено, още по-малко пък военните го _организират_.
За петте години, от които имам ясни спомени от ВВВУ, един-два пъти мангали се бяха пробвали да гепат от района на училището (не на летището) - тия опити свършваха със заключване на ячък старшина в една стая с мангала, след което последния биваше предаван на органите (на МВР) за допребиване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Jolly Roger.

Регистриран на: 15 Окт 2005
Мнения: 21

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 05:04    Заглавие:  

Не е по темата/АДМИН
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Вто 24 Яну 2006, 19:45    Заглавие:  

От утрешният брой на вестник "Българска Армия":

"Каменец" подготвя нови инструктори за учебните полети

С полети на "Пилатус" започва годината за летателния състав в Каменец . Миналата седмица бяха първите дни с предварителна подготовка и полети във въздуха. "Работим по новата методика на пилатуса и по новата програма - казва командирът на поделението полковник Анатоли Кръстев. - Една от основните подготовки - на нови инструктори за "Пилатус" и за Л- 39 започна в края на миналата седмица. От по-младите летци към инструкторите ще се включат допълнително 5 човека само за пилатуса." Част от тях са били инструктори на Л-39. Те имат по 200 ч. нальот, но трябва да минат изцяло инструкторската програма от 2-ра кабина. Планираният и утвърден ресурс е достатъчен. Пилотите поддържат подготовката си и имат готовност за участие в предвидените международни учения през годината, но очакват също конкретните задачи за тях.

Тук с голяма надежда очакват да бъде сключен договор за удължаване ресурса на Л-39. Значителна задача в близките месеци - преместването на целия личен състав в Долна Митрополия, засега не ангажира интензивно личния състав, защото липсва още конкретна команда. Но районът в Долна Митрополия се подготвят ремонти на сгради, съоръжения, полоса. Участието на специалистите от Каменец засега е на експертно ниво - дават мнение при решаване на въпросите. "Често сме там, специалистите казват къде какво е необходимо да се остави в съществуващия вид, да се донаправи или частично да се промени..." - казва в заключение полковник Кръстев.

Лъчезар Лозанов



http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=63149

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27555
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 25 Яну 2006, 15:22    Заглавие:  

***

____________________
Не е по темата.
Fox

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
magi


Регистриран на: 26 Юли 2004
Мнения: 799

МнениеПуснато на: Вто 31 Яну 2006, 17:48    Заглавие:  

от "Офча мисъл":


Долна Митрополия
Летището ще бъде облетяно за експлоатация до началото на май


Подготовката за интегриране с учебната авиобаза във ВВУБ "Георги Бенковски" е грижа на редица звена, чийто всекидневен график се следи постоянно - заяви полковник Веско Пенчев, командир на базата. След май предстои да започнат полети от полосата. Дотогава ще има готовност за експлоатация на въздушната кула, предвидено е облитане на летището. Под контрола на специална лаборатория с Л-39 и "Пилатус" ще се облетят средствата за навигация и управление на полети. Финансирането е осигурено от бюджета на ВВС.

Старият стартови команден пункт под ръцете на строителите сега се превръща в командно-диспечерски център - добре оборудвана кула за ръководство и контрол на въздушното движение. В нея ще се настани целият обслужващ и осигуряващ персонал за полети. В програмата до 2015 г. е предвидено летището да бъде оборудвано съгласно всички изисквания на ICAO и JAR. Самата полоса е в много добро състояние, изисква се само частичен ремонт на някои бетонни блокове и на стоянката, където се разполагат самолетите.

Полосата е асфалтова, проблеми за експлоатацията й няма. В момента се извършват само фугиране и маркировка. В по-дългосрочна перспектива е възможно с изграждането на новата навигационна система стратегията да се преосмисли. Ако към новите самолети има изисквания за по-дълга полоса, работата ще продължи. Засега се оценява дължината й като достатъчна за обучение и за типовете самолети, с които то ще се осъществява в близко бъдеще.

Лъчезар Лозанов

_________________
Лети,нападай,бий!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Вто 31 Яну 2006, 19:27    Заглавие:  

Катастрофирали са 2 автобуса, превозващи хората от Каменец.
Май един от шофьорите е загинал.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 16 [236 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0957s ][ Queries: 14 (0.0064s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2022 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker